Innovation Labs 2022 – HACKATHON

Marti, 1 martie 2022,  postat de Roxana Sirbu

În cadrul programului Innovation Labs 2022, în perioada 12- 13 martie, va avea loc la Timișoara primul HACKATHON, eveniment de debut al programului, cu rol de selecție, feedback și networking.

Studenții, absolvenții și cercetătorii Universității Politehnica Timișoara sunt invitați să participe la eveniment, desfășurat în sistem hibrid (online și față-în față), având posibilitatea să parcurgă drumul de la o idee la un produs/serviciu inovativ de succes și un start-up viabil.

Programul de pre-accelerare Innovation Labs este coordonat de către Asociația Tech Lounge și implementat alături de Asociația Transilvania IT, Asociația Calemis, EduHub și Cowork Timișoara cu sprijinul BRD – Groupe Société Générale, UiPath, Microsoft, AROBS Transilvania Software, Atos, Carrefour România, Orange, VTEX, Elrond, având Romanian – American Foundation ca partener strategic, Universitatea POLITEHNICA din București ca partener universitar strategic, și în colaborare cu Unitatea Executivă Pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării. Universitatea Politehnica Timișoara este partener academic în cadrul acestui proiect încă de la demararea sa.

Sunt trei tipuri de start-up-uri care pot beneficia de programul de accelerare:

  • university spin-off-uri: echipe care dezvoltă un start-up de tehnologie pornind de la un proiect / rezultat de cercetare (teză de doctorat, proiect de cercetare postdoctoral, invenție, cerere de brevet etc.);
  • start-up-uri: echipe tinere formate doar din studenți (în general licență / master, dar și la nivel de doctorat); echipele interdisciplinare sunt încurajate să participe;
  • scale-up-uri:  echipe senior, în general centrate în jurul unui senior cu experiență într-un domeniu de business și studenți, absolvenți.

Avantajele participării la programul Innovation Labs:

  • cadru pentru mentorat bine pus la punct, cu implicarea oamenilor de afaceri din diferite domenii, menit să preia o idee și să o ducă la obținerea unui produs minim viabil (MVP) supus unor rigori minimale ale pieței;
  • mentorat specializat, finanțare pentru etapa de comercializare, storytelling, cu scopul de a vă sprijinii în a comunica rezultatele excelente de cercetare și către un public mai larg, respectiv către utilizatorii țintă ai soluției comerciale;
  • acces la parteneri de business alături de care se poate explora punerea în piață a soluției dezvoltate;
  • potențial de expunere către clienți;
  • dezvoltarea aptitudinilor soft: lucru în echipă, abilități de prezentare, management de produs.

În mod special, cercetătorii, doctoranzii care intenționează să înființeze un spin-off, beneficiază de sprijin în identificarea unei nișe de piață, noi oportunități de colaborare cu parteneri din mediul industrial, potențiali investitori, membrii  UEFISCDI.

Pentru orice alte detalii, cei interesați sunt rugați să-i contacteze pe:

- as. univ. dr. ec. Mihali Lavinia-Maria, Facultatea de Management în Producție și Transporturi, lavinia.mihali@upt.ro;

- șl. dr. ing. Valentin Niță, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, la adresa valentin.nita@upt.ro.

Pentru mai multe detalii cu privire la programul evenimentului și înscriere vă invităm să accesați:

 

EVENIMENT

  •  
  •  

Căutare

Postări recente

Categorii

Arhive